HTML

CellarDoor

Friss topikok

  • Kirekesztő Mocskos Elnyomó: Én is ismerek rendes normális cigányt, de ezeket az embereket a tömegcigányok lenézik, lecsicskázz... (2008.09.14. 11:13) Cigány bűnözés???
  • M: Tudnék tengerparton vagy közel a tengerhez élni!:) (2008.09.04. 22:54) Summertime
  • CsoSz: Jó utat a kis csapatnak aztán vigyázni magatokra és egymásra! (2008.08.21. 00:08) Go to Mandre, Pag
  • M: Megnéztem pár hete és IMÁDOM!! (2008.08.20. 23:40) Bakancslista avagy egy film az életről
  • .akasa.: Heath Ledger belehalt az életébe. Belehalt a szerepébe. Teljes elismerés neki, mindenért. (2008.08.13. 11:49) Batman - The Dark Night

Linkblog

Batman - The Dark Night

2008.08.09. 19:30 | keresztenyAkos | 1 komment

Ez nem egy filmes blog és Human kenyerét sem kívánom elvenni, nemcsak mert régebb óta és jobban nyomja, hanem mert én nem vagyok kritikus. Ezért ez a bejegyzés olyan amilyen és tessék a formai és tartalmi hibákat elnézni, elfogult és amatőr vagyok ebben.

Nem mellesleg a moziteremből valamikor még éjfél előtt pár perccel elküldtem egy bejegyzést ami sajnos nem érkezett meg, pedig történelmi pillanat volt. Úgy izgultam mint egy kisfiú és alig bírtam magammal. Sajnos nem érkezett meg a bejegyzés, de a lényeg úgyis a film.
Először is szögezzük le gyorsan hogy kár hasonlítgatni az eredeti elképzeléshez ezt a Batman feldolgozást. A részletekbe nem mennék bele mert aki látta azokat a filmeket(melyek egyébként alapműnek számítanak) és látta a Begins illetve a The Dark Night-ot az tudja miről beszélek. A felfogás új és sokkal életszerűbb, ami persze morbid egy képregény esetében, de sikerült olyan látványvilágot teremteniük ami teljesen olyan, hogy akár valódi is lehetne.

A film elkezdődött és én onnantól szinte végig tátott szájjal kapkodtam a fejem, az első 5 percben a feliratot is elfelejtettem olvasni. Az igazság az, hogy annyira vártam ezt a filmet, ahogy még soha egyet sem és amikor eljött féltem, hogy kissé túl van hájpolva, mint pl. a Hancock. Nem akartam csalódni és nem is csalódtam.

És akkor mostantól mérsékelten és néhol nagyon durván SPOILERek következnek, tehát tessék kihagyni a következő sorokat, ha még nem láttad!

A film storyja annyira egyben van és annyira lebilincselő, hogy egy percre nem szabad máshova figyelni, különben lemarad az ember. Amúgy nem is lehet máshova nézni. Cristopher Nolan és a forgatókönyvíró gárda annyira összerakta a dolgot, hogy hibát sem tudok benne találni, még akkor sem ha keresek. A vágások zseniálisak, valószínű azt a jelenetet mikor a rendőrfőnök és a bíró meghalnak nemsokára a filmes szakokon tanítani fogják.
Az olyan apróságokra is érdemes odafigyelni, mint például a Gothem, vagy például Joker ruhája, az összes de főleg ami rajta van a fogdában.

A karakterek tökéletesen ki lettek dolgozva és még árnyaltabbá váltak az első rész óta. Joker karaktere itt számomra sokkal megkapóbb, mint a Jack Nicolsonos verzióé. Persze nem lehet és nem is szabad összehasonlítani, ahogy a többieket sem a régi verzióval. Ennyire kiszámíthatatlan és gonosz karakter talán nincs is a filmvilágban. A filmben ki is mondják, hogy miért olyan veszélyes Joker. Egyszerűen mert nem tipikus bűnöző és nem egyszerű pszichopata, hanem mindez egyben és sokkal több.
Kétarc furcsa volt az előzményeket ismerve és furcsa a film végi halála is. Bár nem mondom kétszer lesz még meglepetés a következő részben. Aaron Eckhart pedig iszonyatosan jól játsza az elejétől a végéig, eszméletelen hogyan megy át Fehér Lovagból TwoFace Dentbe.
Batman tovább haladt a Beginsben megkezdett úton és még nagyobb hős lett a film antivégéhez képest is. Mondjuk ez is felvet néhány kérdést a folytatással kapcsolatban.

A színészi oldalát nehéz megfogni. Tökéletesen illenek a szerepükbe, talán csak Eric Roberts kirívó kissé. A többi szereplő kivétel nélkül olyannyira megfogta a szerepét, hogy ennél jobban már nem lehet.

SPOILER VÉGE!

A film ugyan másfél óra volt és végig egyfajta pesszimista sötét hangulat áradt a vászonról, ez pedig annyira magával ragadott, hogy kifele csak ámultam és bámultam alig jutottam szóhoz és legszívesebben újra megnéztem volna. Nem tudom, hogyan várom ki a folytatást, de azt remélem a szereplők és a stáb marad a régi, mert nagy hiba lenne ezeket az embereket elpazarolni.
Számomra a film 10/10 és a két kis hibát(Mikor Harvey Dent megég az kicsit gagyi lett, illetve a kétarc maszk is túl sok volt nekem...) leszámítva a film maximális élvezete nyújt, mint film, mint erkölcsi tanmese, mit képregény adaptáció, mint újragondolás és mint Batman!

És miért nem volt a stáblistában kiemelve Heath Ledger?

Zárógondolatként pedig Oscart a filmnek, sokat!

Címkék: batman, the dark night, the dark night

A bejegyzés trackback címe:

https://cellardoor.blog.hu/api/trackback/id/tr17694686

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

.akasa. 2008.08.13. 11:49:26

Heath Ledger belehalt az életébe. Belehalt a szerepébe. Teljes elismerés neki, mindenért.
süti beállítások módosítása